Pierre Wache na vrijdag in Oostenrijk: 'Er valt nog veel te leren'
Gepubliceerd op 26 juni 2026 door Julien Lemmen
Pierre Waché, technisch directeur van Oracle Red Bull Racing, laat na afloop van de vrije trainingen op vrijdag voor de Grand Prix van Oostenrijk weten:"We hadden in de garage een probleem met beide auto’s en de eerste vrije training verliep behoorlijk moeizaam, wat soms kan gebeuren als je zoveel aan de auto verandert. We probeerden de auto en het nieuwe pakket te doorgronden en hebben in VT2 een paar aanpassingen aan de afstelling gedaan: sommige gingen de goede kant op, andere niet. We hebben duidelijk nog wat werk te doen, wat altijd het geval is als je een paar dingen aan de auto verandert. Er valt nog veel te leren, maar we hopen dat we op de goede weg zijn richting de kwalificatie."
"Het is moeilijk te zeggen of het volledige pakket op de auto presteert zoals we hadden verwacht. Je kent alleen je eigen prestaties en niet hoe de auto presteert ten opzichte van de anderen, dus we zijn best tevreden met wat we doen. Het is moeilijk te zeggen waar we zondag zullen eindigen. De lange runs waren behoorlijk veelbelovend in vergelijking met wat we in Barcelona deden, en het is duidelijk dat we ons bij de korte runs moeten verbeteren. Daar richten we ons op en hopelijk zien we morgen een positief resultaat."

-32a.jpg)


